ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΣΟΦΙΑ ναός Αλεξάντερ Νέφσκι
ΟΛΑ ΟΣΑ χρειάζονται για να γνωρίσουμε Βουλγαρία Σόφια ... *** Γνωρίζω Σόφια καί Βουλγαρία μέσα από Βίντεο καί αφηγήσεις από ξεναγό 2013 :Μεγάλες πόλεις στην ΒΟΥΛΓΑΡΊΑ (Νομοί) . : Ακούω βλέπω και ενημερώνωμαι !
Γκράντ Σόφια 1.249.800 κατοίκους , ΣΟΦΙΑ Πέρνικ (περιφέρεια Σόφιας) 86.000 κατοίκους , Κιουστεντίλ 50.240 κατοίκους , Μπλαγκόεβγκραντ με 72.000 κατ. , Πλόβντιβ ή Φιλιπούπολη με 455.000 κατοίκους , Πάζαρντζικ 79.000 , Σμόλιαν 35.000 , Χάσκοβο 89.000 , Κιρτζαλί 46.000 , Στάρα Ζαγορά με 146.000 κατοίκους , Μπουργκάς 195.000 , Σλίβεν 112.000 , Γιάμπολ 84.000 , Βάρνα 402.000 κατοίκους , Σούμεν 92.000 , Ντόμπριτς 102.000 , Ράζγκραντ 42.000 , Ρούσε 165.000 , Ταργκόβιτσε 42.000 , Σιλίστρα 41.000 , Λόβετς 45.000 , Πλέβεν 125.000 κατοίκους , Γκάμπροβο 68.000 , Μουντάνα 49.000 , Βίντιν 57.000 και Βράτσα 71.000 κατοίκους
237 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
αφηγήσεις διαδρομές 2013: http://youtu.be/_mutMLBAQ9c
,
238 Βουλγαρία ενημέρωση ξεναγου διαδρομές 2013: http://youtu.be/AoZsSQWs4_k ,
239 Βουλγαρία ιστορικές ενημερώσεις 2013: http://youtu.be/VpLVfmgZiHk ,
240 Βουλγαρία ανέκδοτα 2013: http://youtu.be/2seQU0_26DM , 238 Βουλγαρία ενημέρωση ξεναγου διαδρομές 2013: http://youtu.be/AoZsSQWs4_k ,
239 Βουλγαρία ιστορικές ενημερώσεις 2013: http://youtu.be/VpLVfmgZiHk ,
242 ΣΟΦΙΑ Βουλγαρίας Ιστορική ενημέρωση 2013: http://youtu.be/n0uW57bB8kY ,
241Ανέκδοτο διαδρομή προς Σόφια 2013: http://youtu.be/4URvzmjI1QY ,
243ΠΕΡΝΙΚ Σόφιας ενημέρωση 2013: http://youtu.be/QVfN4sJ3xS4 ,
247 ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ 2013 είσοδος ενημέρωση : http://youtu.be/utdxaWsdpOQ ,
249 ΣΟΦΙΑ περιήγηση ενημέρωση 2013: http://youtu.be/1TVR0Vyz8u4 ,
244 Βουλγαρία2013: http://youtu.be/cWioy1fceI8 ,
245 Βίτοσα Βουλγαρίας συνοικίες 2013: http://youtu.be/kcjybpalrJI ,
246 Στενά Στριμόνα στην Βουλγαρία 2013: http://youtu.be/qOTa0fopi14 ,
248 ΣΟΦΙΑ 2013 προάστια Βίτοσα: http://youtu.be/1OwUjJlezPg ,
250 ΣΟΦΙΑ καί ανέκδοτο 2013: http://youtu.be/sRBbo6lj1pM ,
251 ΣΟΦΙΑ διαδρομή πόλης 20123: http://youtu.be/4wZyMfaHYHk ,
252 ΣΟΦΙΑ λεωφόρος Βίτοσα 2013: http://youtu.be/S9g8LQbSnRw ,
254 Σόφια στο κέντρο πόλης 2013: http://youtu.be/OsHXNla461I ,
255 Σόφια περιοχή Ελληνικού προξενείου 2013: http://youtu.be/eQi5zLsCgyI ,
258 Σόφια ανταλλακτήριο 2013: http://youtu.be/b30A261qQE4
,
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ OLAF
*** Περίπου στο 40% οι εργασίες στον περιμετρικό
*** καί ΣΕΡΒΙΑ -ΒΟΣΝΙΑ 77-67 .-^
*** ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013 :
Β΄ Μέρος εκδρομής 22-28 Αυγούστου 2013 στην Βουλγαρία καί Ρουμανία : Μέσα από Φωτογραφίες και Βίντεο .... snstam , stamos01 Arfara Greece 2013 .-
~ http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2013/08/29-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013.-
~ http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2013/08/30-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013.-
~http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2013/08/31-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 31 Αυγούστου 2013.-
~ ΑΝΑΡΗΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013 :
*** https://www.facebook.com/ArfaraKalamatasMessinias , =ARFARA MESSINIAS 2013.-
~ http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2013/09/01-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Κυριακή 01 Σεπτεμβρίου 2013.- ~ http://arfara-messinia-stamos.blogspot.gr/2013/09/02-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Δευτέρα 02 Σεπτεμβρίου 2013.-
~ http://asterasarfaron2011.blogspot.gr/2013/09/31-08-02-09-2013-02-2013.html , Αθλητικό τριήμερο 31-08 έως 02-09-2013 Δευτέρα 02-Σεπτεμβρίου 2013.-
~ http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2013/09/03-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης , Τρίτη 03 Σεπτεμβρίου 2013 , Διαδρομές Ελλάδα - Βουλγαρία - Ρουμανία μέσα από φωτογραφίες και Βίντεο 2013 .-
~ http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2013/09/03-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 03 - Σεπτεμβρίου 2013 .-
~ http://stamos-dynami.blogspot.gr/2013/09/03-2013.html , ΑΝΘΟΛΟΓΟΝΤΑΣ Τρίτη 03 Σεπτεμβρίου 2013 .-
~ http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2013/09/blog-post.html , ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ εικόνες Βίντεο Διαδρομές ιστορικές αναφορές ενημερώσεις Ανέκδοτα , Τετάρτη 04 Σεπτεμβρίου 2013 .-
~ http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2013/09/04-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Τετάρτη 04 Σεπτεμβρίου 2013.-
Εν αναμονή των απαντήσεων του ΥΠΕΚΑ στη Βουλή σε ερωτήσεις βουλευτών
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Η ιστορία με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη Καλαμάτα και ειδικότερα για το τμήμα Τσακώνα- Καλαμάτα είναι ήδη γνωστή.
Το «Θάρρος» έχει αναφερθεί επανειλημμένως και, μάλιστα, στην τελευταία του επίσκεψη στο Δημαρχείο την επιβεβαίωσε και ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου Περιβάλλοντος, Γιάννης Καρνέσης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας.
Ωστόσο, υπενθυμίζουμε τα βασικότερα σημεία της υπόθεσης, μια και υπάρχουν εξελίξεις, όπως θα φανεί και παρακάτω.
Τα δημοσιεύματα, λοιπόν, κάνουν λόγο για μια απόφαση που παρέμεινε στο συρτάρι και κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο. Οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) καθυστέρησαν να κοινοποιήσουν υπουργική απόφαση για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων στο παραπάνω έργο, με αποτέλεσμα το ελληνικό Δημόσιο να κληθεί να καταβάλει 68 και πλέον εκατομμύρια ευρώ προς την εταιρεία, ως αποζημίωση για την καθυστέρηση.
Ολιγωρία, γραφειοκρατία ή μήπως σκόπιμη καθυστέρηση για χάρη των εργολάβων; Θα το δείξει το αποτέλεσμα της έρευνας.
Η διαδικασία αυτή έφερε την αποζημίωση, διότι με βάση την αρχική σύμβαση, σε περίπτωση που το ελληνικό Δημόσιο καθυστερούσε με δική του υπαιτιότητα, τότε θα ενεργοποιούταν ρήτρα, σύμφωνα με την οποία όφειλε να αποζημιώσει τον παραχωρησιούχο για όσο χρονικό διάστημα διαρκούσε η καθυστέρηση.
Τις, δε, προηγούμενες ημέρες έφτασε στο «Θάρρος» επιστολή από την ομάδα των πολιτών που κατέθεσε την προσφυγή στην OLAF. Σε αυτή, με διάφορα υποστηρικτικά έγγραφα, φαίνεται ότι η περιβόητη καθυστέρηση για την οποία το ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε έναν «σκασμό» λεφτά είναι μόλις μερικές ημέρες!
Επίσης, αναφέρεται ότι ανάλογη καταγγελία στην OLAF έγινε και για την Ολυμπία Οδό.
Η επιστολή
Η καταγγελία για το έργο «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο Σπάρτη» κατατέθηκε από την ομάδα μας στην OLAF το Μάιο 2011. Χρειάστηκε ένας μήνας για να γίνει παραδεκτός ο φάκελος (συνήθως απαιτούνται από 3 έως 5 μήνες) λόγω πληρότητας κατατεθειμένων στοιχείων και ξεκίνησε η έρευνα.
Η διαδικασία που ακολουθεί η OLAF, η οποία έχει αρμοδιότητες ανακριτικής αρχής, είναι η εξής: συλλέγει στοιχεία με γραπτή επικοινωνία από τον καταγγελλόμενο, επισκέπτεται απροειδοποίητα το κράτος μέλος και συλλέγει στοιχεία από ιδιωτικές εταιρείες, αλλά και το ελληνικό Δημόσιο (να σας θυμίσω την «ξαφνική» έρευνα που έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού κατ’ εντολή της OLAF σε γραφεία εταιρειών), διακόπτει τις εργασίες κατασκευής του έργου εάν το κρίνει απαραίτητο, μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνά της, και δίνει εντολή στις ευρωπαϊκές αρχές χρηματοδότησης (στη συγκεκριμένη περίπτωση, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ταμείο ΕΤΠΑ) να διακόψουν τη χρηματοδότηση μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας.
Στο σκέλος των διοικητικών και ποινικών ευθυνών, συντάσσει φακέλους για τα εμπλεκόμενα πρόσωπα και τους αποστέλλει στις Εισαγγελικές Αρχές του κράτους μέλους.
Με την ολοκλήρωση της έρευνας, καταλογίζει και ζητά την επιστροφή των χρημάτων που έχουν δοθεί στο έργο και παράλληλα παρακολουθεί την ποινική διαδικασία που εξελίσσεται στα τοπικά δικαστήρια. Ο μέσος όρος του χρόνου που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί μια έρευνα είναι 38 μήνες περίπου.
Ένα ακόμη στοιχείο του φακέλου που εξετάστηκε από την OLAF σε σχέση με την οικονομική διαχείριση του έργου αφορά στην καταβολή 68.445.375,92 ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο στον παραχωρησιούχο, εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ, για λόγους «καθυστέρησης» έναρξης του έργου.
Το ελληνικό Δημόσιο αποδέχτηκε με σειρά αποφάσεων ότι καθυστέρησε τον Παραχωρησιούχο και του κατέβαλε το ανωτέρω αναφερόμενο ποσό (υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, Αθήνα, 28-12-2012).
Καθυστέρησε, όμως, πραγματικά το Ελληνικό Δημόσιο τον Παραχωρησιούχο; Και για πόσο χρονικό διάστημα έγινε αυτό ώστε να «ζημιωθεί» ο παραχωρησιούχος κατά 68 εκ ευρώ;
Από το φάκελο της OLAF προκύπτουν τα εξής: Η σύμβαση παραχώρησης υπογράφτηκε στις 20.01.2007 (Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τεύχος πρώτο, αριθμός φύλλου 102, 14 Μαΐου 2007) και κυρώθηκε με Νόμο από τη Βουλή (Ν. 3559/2007) στις 14.05.2007 (ίδιο ΦΕΚ). Η ισχύς του νόμου ξεκίνησε 10 μέρες μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σύμφωνα με το άρθρο 5.1.2. του Ν. 3559/2007, δηλαδή στις 24.05.2007.
Σύμφωνα με το άρθρο 5.2 της σύμβασης παραχώρησης (Ν. 3559/2007), θα πρέπει να εκπληρωθούν μια σειρά από υποχρεώσεις των δύο μερών (δηλαδή Ελληνικού Δημοσίου και Παραχωρησιούχου) ώστε να ξεκινήσει το έργο. Η ημερομηνία κατά την οποία θα έχουν εκπληρωθεί όλες οι υποχρεώσεις ορίζεται ως ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ σύμφωνα με το άρθρο 5.2.2 της σύμβασης παραχώρησης (Ν. 3559/2007).
Ανάμεσα στις υποχρεώσεις που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί είναι και η καταβολή από πλευράς Παραχωρησιούχου (εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ) του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ποσού ίσου με 50.000.000 ευρώ. (άρθρα 5.2.2 και 9.1.2 του Ν. 3559/2007).
Εξετάζοντας τα στοιχεία της εταιρείας ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ και ειδικότερα την πορεία του μετοχικού κεφαλαίου, παρατηρούμε ότι ολοκληρώθηκε η κατάθεση του ποσού των 50.000.000 ευρώ στις 13.02.2008 (ΦΕΚ αριθμός φύλλου 140, 8 Ιανουαρίου 2007, ΦΕΚ 4798, 15 Ιουνίου 2007, ΦΕΚ 1188, 26 Φεβρουαρίου 2008, ΦΕΚ 1211, 27 Φεβρουαρίου 2008).
Επίσης, σύμφωνα με το Ελληνικό Δημόσιο, ως ημερομηνία που ξεκίνησε το έργο (ημερομηνία έναρξης) ορίζει τις 03.03.2008 (είναι η ημερομηνία που αποδέχεται το Ελληνικό Δημόσιο και ξεκινάει τις πληρωμές του), (ΕΝΤΟΛΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟ∆ΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ ∆ΗΜΟΣΙΟΥ ΑΡΘΡΟ7.2 της Σύμβασης Παραχώρησης, Απόφαση Έγκρισης ∆ιάθεσης Πίστωσης με αριθ. ΕΠΠ/Π2/Φ1.1/14192/27-12-2012).
Επομένως, η περίοδος που μπορεί να θεωρηθεί ως «καθυστέρηση» για την έναρξη του έργου είναι από 13.02.2008 έως 03.03.2008, δηλαδή 19 μέρες συνολικά. Επομένως, για αυτές τις 19 μέρες το Ελληνικό Δημόσιο αποζημιώνει τον παραχωρησιούχο με το ποσό των 68,445,375.92. ευρώ.
Ένα άλλο σημείο του φακέλου που παρατήρησε ο OLAF είναι ότι τις αποζημιώσεις που χορηγεί στον Παραχωρησιούχο το Ελληνικό Δημόσιο τις αποκαλεί «δαπάνες και έξοδα του Παραχωρησιούχου που επήλθαν σε σχέση και κατά τη διάρκεια καθυστέρησης της επέλευσης της ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης». Με τον τρόπο αυτό (δηλαδή αποκαλώντας τις αποζημιώσεις ως δαπάνες) εκταμιεύει χρήματα από το ΕΣΠΑ για την πληρωμή τους (οι αποζημιώσεις δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη στο ΕΣΠΑ).
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πότε ακριβώς κατεβλήθη το ποσό των 68 εκ. ευρώ.
-1η δόση: 03.03.2010. Ποσό 20.000.000 ευρώ -2η δόση: 03.07.2011. Ποσό 20.000.000 ευρώ -3ηδόση: 03.09.2012. Ποσό 18.445.375,92 ευρώ
-4η δόση: 30.05.2013 .Ποσό 10.000.000 ευρώ. Τελικά, εν μέσω οικονομικής κρίσης της χώρας μας, το Ελληνικό Δημόσιο εκταμιεύει ποσά για «εικονικές» αποζημιώσεις!
Τέλος, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι κατατέθηκε και ο φάκελος στην OLAF για την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ. Βασικό στοιχείο της καταγγελίας αυτής είναι: Οι αποζημιώσεις που έχουν κατατεθεί στον παραχωρησιούχο από το 2010 μέχρι σήμερα (ο τρόπος είναι ανάλογος με αυτόν που αναφέρουμε παραπάνω). Τα διόδια που εισπράττονται από την εταιρεία που κατασκευάζει το έργο και ΔΕΝ υπολογίζονται ως χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου. Ο τρόπος με τον οποίο το Ελληνικό Δημόσιο πριμοδοτεί την εταιρεία ώστε να μην κατασκευάσει το τμήμα του έργου Πύργος – Τσακώνα.
Μετά απ’ όλα αυτά ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του, εν αναμονή μάλιστα των απαντήσεων που θα δοθούν από το αρμόδιο υπουργείο στην Ελληνική Βουλή, με αφορμή ερωτήσεις βουλευτών από τα κόμματα του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Η ιστορία με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη Καλαμάτα και ειδικότερα για το τμήμα Τσακώνα- Καλαμάτα είναι ήδη γνωστή.
Το «Θάρρος» έχει αναφερθεί επανειλημμένως και, μάλιστα, στην τελευταία του επίσκεψη στο Δημαρχείο την επιβεβαίωσε και ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου Περιβάλλοντος, Γιάννης Καρνέσης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας.
Ωστόσο, υπενθυμίζουμε τα βασικότερα σημεία της υπόθεσης, μια και υπάρχουν εξελίξεις, όπως θα φανεί και παρακάτω.
Τα δημοσιεύματα, λοιπόν, κάνουν λόγο για μια απόφαση που παρέμεινε στο συρτάρι και κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο. Οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) καθυστέρησαν να κοινοποιήσουν υπουργική απόφαση για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων στο παραπάνω έργο, με αποτέλεσμα το ελληνικό Δημόσιο να κληθεί να καταβάλει 68 και πλέον εκατομμύρια ευρώ προς την εταιρεία, ως αποζημίωση για την καθυστέρηση.
Ολιγωρία, γραφειοκρατία ή μήπως σκόπιμη καθυστέρηση για χάρη των εργολάβων; Θα το δείξει το αποτέλεσμα της έρευνας.
Η διαδικασία αυτή έφερε την αποζημίωση, διότι με βάση την αρχική σύμβαση, σε περίπτωση που το ελληνικό Δημόσιο καθυστερούσε με δική του υπαιτιότητα, τότε θα ενεργοποιούταν ρήτρα, σύμφωνα με την οποία όφειλε να αποζημιώσει τον παραχωρησιούχο για όσο χρονικό διάστημα διαρκούσε η καθυστέρηση.
Τις, δε, προηγούμενες ημέρες έφτασε στο «Θάρρος» επιστολή από την ομάδα των πολιτών που κατέθεσε την προσφυγή στην OLAF. Σε αυτή, με διάφορα υποστηρικτικά έγγραφα, φαίνεται ότι η περιβόητη καθυστέρηση για την οποία το ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε έναν «σκασμό» λεφτά είναι μόλις μερικές ημέρες!
Επίσης, αναφέρεται ότι ανάλογη καταγγελία στην OLAF έγινε και για την Ολυμπία Οδό.
Η επιστολή
Η καταγγελία για το έργο «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο Σπάρτη» κατατέθηκε από την ομάδα μας στην OLAF το Μάιο 2011. Χρειάστηκε ένας μήνας για να γίνει παραδεκτός ο φάκελος (συνήθως απαιτούνται από 3 έως 5 μήνες) λόγω πληρότητας κατατεθειμένων στοιχείων και ξεκίνησε η έρευνα.
Η διαδικασία που ακολουθεί η OLAF, η οποία έχει αρμοδιότητες ανακριτικής αρχής, είναι η εξής: συλλέγει στοιχεία με γραπτή επικοινωνία από τον καταγγελλόμενο, επισκέπτεται απροειδοποίητα το κράτος μέλος και συλλέγει στοιχεία από ιδιωτικές εταιρείες, αλλά και το ελληνικό Δημόσιο (να σας θυμίσω την «ξαφνική» έρευνα που έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού κατ’ εντολή της OLAF σε γραφεία εταιρειών), διακόπτει τις εργασίες κατασκευής του έργου εάν το κρίνει απαραίτητο, μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνά της, και δίνει εντολή στις ευρωπαϊκές αρχές χρηματοδότησης (στη συγκεκριμένη περίπτωση, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ταμείο ΕΤΠΑ) να διακόψουν τη χρηματοδότηση μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας.
Στο σκέλος των διοικητικών και ποινικών ευθυνών, συντάσσει φακέλους για τα εμπλεκόμενα πρόσωπα και τους αποστέλλει στις Εισαγγελικές Αρχές του κράτους μέλους.
Με την ολοκλήρωση της έρευνας, καταλογίζει και ζητά την επιστροφή των χρημάτων που έχουν δοθεί στο έργο και παράλληλα παρακολουθεί την ποινική διαδικασία που εξελίσσεται στα τοπικά δικαστήρια. Ο μέσος όρος του χρόνου που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί μια έρευνα είναι 38 μήνες περίπου.
Ένα ακόμη στοιχείο του φακέλου που εξετάστηκε από την OLAF σε σχέση με την οικονομική διαχείριση του έργου αφορά στην καταβολή 68.445.375,92 ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο στον παραχωρησιούχο, εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ, για λόγους «καθυστέρησης» έναρξης του έργου.
Το ελληνικό Δημόσιο αποδέχτηκε με σειρά αποφάσεων ότι καθυστέρησε τον Παραχωρησιούχο και του κατέβαλε το ανωτέρω αναφερόμενο ποσό (υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, Αθήνα, 28-12-2012).
Καθυστέρησε, όμως, πραγματικά το Ελληνικό Δημόσιο τον Παραχωρησιούχο; Και για πόσο χρονικό διάστημα έγινε αυτό ώστε να «ζημιωθεί» ο παραχωρησιούχος κατά 68 εκ ευρώ;
Από το φάκελο της OLAF προκύπτουν τα εξής: Η σύμβαση παραχώρησης υπογράφτηκε στις 20.01.2007 (Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τεύχος πρώτο, αριθμός φύλλου 102, 14 Μαΐου 2007) και κυρώθηκε με Νόμο από τη Βουλή (Ν. 3559/2007) στις 14.05.2007 (ίδιο ΦΕΚ). Η ισχύς του νόμου ξεκίνησε 10 μέρες μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σύμφωνα με το άρθρο 5.1.2. του Ν. 3559/2007, δηλαδή στις 24.05.2007.
Σύμφωνα με το άρθρο 5.2 της σύμβασης παραχώρησης (Ν. 3559/2007), θα πρέπει να εκπληρωθούν μια σειρά από υποχρεώσεις των δύο μερών (δηλαδή Ελληνικού Δημοσίου και Παραχωρησιούχου) ώστε να ξεκινήσει το έργο. Η ημερομηνία κατά την οποία θα έχουν εκπληρωθεί όλες οι υποχρεώσεις ορίζεται ως ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ σύμφωνα με το άρθρο 5.2.2 της σύμβασης παραχώρησης (Ν. 3559/2007).
Ανάμεσα στις υποχρεώσεις που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί είναι και η καταβολή από πλευράς Παραχωρησιούχου (εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ) του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ποσού ίσου με 50.000.000 ευρώ. (άρθρα 5.2.2 και 9.1.2 του Ν. 3559/2007).
Εξετάζοντας τα στοιχεία της εταιρείας ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ και ειδικότερα την πορεία του μετοχικού κεφαλαίου, παρατηρούμε ότι ολοκληρώθηκε η κατάθεση του ποσού των 50.000.000 ευρώ στις 13.02.2008 (ΦΕΚ αριθμός φύλλου 140, 8 Ιανουαρίου 2007, ΦΕΚ 4798, 15 Ιουνίου 2007, ΦΕΚ 1188, 26 Φεβρουαρίου 2008, ΦΕΚ 1211, 27 Φεβρουαρίου 2008).
Επίσης, σύμφωνα με το Ελληνικό Δημόσιο, ως ημερομηνία που ξεκίνησε το έργο (ημερομηνία έναρξης) ορίζει τις 03.03.2008 (είναι η ημερομηνία που αποδέχεται το Ελληνικό Δημόσιο και ξεκινάει τις πληρωμές του), (ΕΝΤΟΛΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟ∆ΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ ∆ΗΜΟΣΙΟΥ ΑΡΘΡΟ7.2 της Σύμβασης Παραχώρησης, Απόφαση Έγκρισης ∆ιάθεσης Πίστωσης με αριθ. ΕΠΠ/Π2/Φ1.1/14192/27-12-2012).
Επομένως, η περίοδος που μπορεί να θεωρηθεί ως «καθυστέρηση» για την έναρξη του έργου είναι από 13.02.2008 έως 03.03.2008, δηλαδή 19 μέρες συνολικά. Επομένως, για αυτές τις 19 μέρες το Ελληνικό Δημόσιο αποζημιώνει τον παραχωρησιούχο με το ποσό των 68,445,375.92. ευρώ.
Ένα άλλο σημείο του φακέλου που παρατήρησε ο OLAF είναι ότι τις αποζημιώσεις που χορηγεί στον Παραχωρησιούχο το Ελληνικό Δημόσιο τις αποκαλεί «δαπάνες και έξοδα του Παραχωρησιούχου που επήλθαν σε σχέση και κατά τη διάρκεια καθυστέρησης της επέλευσης της ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης». Με τον τρόπο αυτό (δηλαδή αποκαλώντας τις αποζημιώσεις ως δαπάνες) εκταμιεύει χρήματα από το ΕΣΠΑ για την πληρωμή τους (οι αποζημιώσεις δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη στο ΕΣΠΑ).
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πότε ακριβώς κατεβλήθη το ποσό των 68 εκ. ευρώ.
-1η δόση: 03.03.2010. Ποσό 20.000.000 ευρώ -2η δόση: 03.07.2011. Ποσό 20.000.000 ευρώ -3ηδόση: 03.09.2012. Ποσό 18.445.375,92 ευρώ
-4η δόση: 30.05.2013 .Ποσό 10.000.000 ευρώ. Τελικά, εν μέσω οικονομικής κρίσης της χώρας μας, το Ελληνικό Δημόσιο εκταμιεύει ποσά για «εικονικές» αποζημιώσεις!
Τέλος, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι κατατέθηκε και ο φάκελος στην OLAF για την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ. Βασικό στοιχείο της καταγγελίας αυτής είναι: Οι αποζημιώσεις που έχουν κατατεθεί στον παραχωρησιούχο από το 2010 μέχρι σήμερα (ο τρόπος είναι ανάλογος με αυτόν που αναφέρουμε παραπάνω). Τα διόδια που εισπράττονται από την εταιρεία που κατασκευάζει το έργο και ΔΕΝ υπολογίζονται ως χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου. Ο τρόπος με τον οποίο το Ελληνικό Δημόσιο πριμοδοτεί την εταιρεία ώστε να μην κατασκευάσει το τμήμα του έργου Πύργος – Τσακώνα.
Μετά απ’ όλα αυτά ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του, εν αναμονή μάλιστα των απαντήσεων που θα δοθούν από το αρμόδιο υπουργείο στην Ελληνική Βουλή, με αφορμή ερωτήσεις βουλευτών από τα κόμματα του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
*** Περίπου στο 40% οι εργασίες στον περιμετρικό
Από την ταχύτητα ολοκλήρωσης των αρχαιολογικών εργασιών εξαρτάται η ακριβής ημερομηνία αποπεράτωσης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης, σε κάθε περίπτωση εντός του 2014. Στο μόνο από τους πέντε παραχωρημένους οδικούς άξονες που δεν έχει «παγώσει», οι εργασίες εξελίσσονται σε δύο μέτωπα, στο τμήμα Λεύκτρου - Σπάρτης και στον περιφερειακό της Καλαμάτας. Ταυτόχρονα, αναμένεται η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για πρόσφατο αίτημα του «Μορέα» για καταβολή επιπρόσθετων 50,5 εκατ. ευρώ.
Οι αρχαιολογικές εργασίες είναι το κύριο αντικείμενο του έργου αυτή τη στιγμή. Σύμφωνα με πληροφορίες της κοινοπραξίας «Μορέας» (που διαχειρίζεται το έργο), οι εργασίες πλέον εστιάζονται στα εναπομείναντα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, ήτοι στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη (μήκους 46 χλμ.) και στον περιφερειακό της Καλαμάτας (μήκους 11 χλμ.).
Σύμφωνα με χθεσινό αναλυτικό δημοσίευμα στην «Καθημερινή» του Γιώργου Λιάλιου, την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών διέθεσε νέα πίστωση (περίπου 163.000 ευρώ) για την κάλυψη των αναγκών των αρχαιολογικών εργασιών, για τους μήνες Απρίλιο - Ιούνιο. Συνολικά έχουν εγκριθεί 6,7 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες των αρχαιολογικών εργασιών το 2010-2013.
Σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες
Λεύκτρο - Σπάρτη. Οι εργασίες στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη συνεχίζονται κανονικά, στα σημεία όπου υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι. Κι αυτό καθώς, παρότι και δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμότητες παράδοσης των απαλλοτριωμένων χώρων, εν τούτοις, ειδικά στο τμήμα Πελλάνα - Σπάρτη, παραμένουν δεσμευμένοι έως σήμερα αρκετοί και εκτεταμένοι χώροι, λόγω αρχαιολογικών ερευνών και ανασκαφών με ασαφές χρονοδιάγραμμα παράδοσης. Το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στo 75%.
Με τα σημερινά δεδομένα, και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των χώρων που έως και σήμερα παραμένουν δεσμευμένοι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (πλέον του έτους) για αρχαιολογικές έρευνες, η αποπεράτωση του τμήματος εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή εντός του 2014.
Περιφερειακός Καλαμάτας. Κανονικά συνεχίζονται και οι εργασίες στον Περιφερειακό της Καλαμάτας, στα σημεία όπου έχουν παραδοθεί χώροι, με έμφαση στην κατασκευή της γέφυρας του Νέδοντα (μήκους 360 μέτρων και ύψους 40 μέτρων), ο δεξιός κλάδος της οποίας έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Ιούνιο. Το ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στο 40%.
Πάντως, την περίοδο αυτή αναμένεται και η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για τις τελευταίες οικονομικές απαιτήσεις του «Μορέα». Τον Απρίλιο του 2012 ο «Μορέας» κατέθεσε αίτημα για την καταβολή 50,5 εκατ. ευρώ, λόγω επιτάχυνσης εργασιών, αίτημα που δεν έγινε δεκτό από το Δημόσιο και παραπέμφθηκε σε διαιτησία.
Εκτός από τα έργα που κατασκευάζει ο «Μορέας», απομένει και η κατασκευή γέφυρας 390 μέτρων στην Τσακώνα, σε τμήμα που κατασκευάζεται με έξοδα του Δημοσίου. Η παράδοση της γέφυρας αναμένεται επίσης μέσα στο 2014.
Οι αρχαιολογικές εργασίες είναι το κύριο αντικείμενο του έργου αυτή τη στιγμή. Σύμφωνα με πληροφορίες της κοινοπραξίας «Μορέας» (που διαχειρίζεται το έργο), οι εργασίες πλέον εστιάζονται στα εναπομείναντα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, ήτοι στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη (μήκους 46 χλμ.) και στον περιφερειακό της Καλαμάτας (μήκους 11 χλμ.).
Σύμφωνα με χθεσινό αναλυτικό δημοσίευμα στην «Καθημερινή» του Γιώργου Λιάλιου, την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών διέθεσε νέα πίστωση (περίπου 163.000 ευρώ) για την κάλυψη των αναγκών των αρχαιολογικών εργασιών, για τους μήνες Απρίλιο - Ιούνιο. Συνολικά έχουν εγκριθεί 6,7 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες των αρχαιολογικών εργασιών το 2010-2013.
Σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες
Λεύκτρο - Σπάρτη. Οι εργασίες στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη συνεχίζονται κανονικά, στα σημεία όπου υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι. Κι αυτό καθώς, παρότι και δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμότητες παράδοσης των απαλλοτριωμένων χώρων, εν τούτοις, ειδικά στο τμήμα Πελλάνα - Σπάρτη, παραμένουν δεσμευμένοι έως σήμερα αρκετοί και εκτεταμένοι χώροι, λόγω αρχαιολογικών ερευνών και ανασκαφών με ασαφές χρονοδιάγραμμα παράδοσης. Το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στo 75%.
Με τα σημερινά δεδομένα, και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των χώρων που έως και σήμερα παραμένουν δεσμευμένοι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (πλέον του έτους) για αρχαιολογικές έρευνες, η αποπεράτωση του τμήματος εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή εντός του 2014.
Περιφερειακός Καλαμάτας. Κανονικά συνεχίζονται και οι εργασίες στον Περιφερειακό της Καλαμάτας, στα σημεία όπου έχουν παραδοθεί χώροι, με έμφαση στην κατασκευή της γέφυρας του Νέδοντα (μήκους 360 μέτρων και ύψους 40 μέτρων), ο δεξιός κλάδος της οποίας έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Ιούνιο. Το ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στο 40%.
Πάντως, την περίοδο αυτή αναμένεται και η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για τις τελευταίες οικονομικές απαιτήσεις του «Μορέα». Τον Απρίλιο του 2012 ο «Μορέας» κατέθεσε αίτημα για την καταβολή 50,5 εκατ. ευρώ, λόγω επιτάχυνσης εργασιών, αίτημα που δεν έγινε δεκτό από το Δημόσιο και παραπέμφθηκε σε διαιτησία.
Εκτός από τα έργα που κατασκευάζει ο «Μορέας», απομένει και η κατασκευή γέφυρας 390 μέτρων στην Τσακώνα, σε τμήμα που κατασκευάζεται με έξοδα του Δημοσίου. Η παράδοση της γέφυρας αναμένεται επίσης μέσα στο 2014.
*** Μαγειρεύουν… παιχνίδια με την Αυτοδιοίκηση
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΡΕΥΜΑΤΑ
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννηπροωθούνται αλλαγές στο εκλογικό σύστημα που θα ισχύσει στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, ώστε να αρκεί το 42% (αντί του 50%) για εκλογή από τον πρώτο γύρο και να υπάρχει ενιαίο ψηφοδέλτιο για τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους με αλφαβητική σειρά.ς Μιχελάκης, επιβεβαίωσε, μιλώντας στη χθεσινή πρωινή εκπομπή του Mega, ότι
Μάλιστα, ο κ. Μιχελάκης εξέθεσε το ΠΑΣΟΚ - που διαμαρτύρεται ότι δεν έχει ενημερωθεί -, λέγοντας ότι όλες οι σχετικές συζητήσεις γίνονται με συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών, βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Λ. Γρηγοράκου.
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η αποπολιτικοποίηση των αυτοδιοικητικών εκλογών, ώστε να μην μπορεί να φτιαχτεί χάρτης με μπλε και κόκκινους νομούς, δηλαδή να μην εξάγεται καθαρό πολιτικό συμπέρασμα σε σχέση με τη δύναμη των κομμάτων.
Με τον τρόπο αυτόν, μας λένε επίσης, ότι προωθείται η αξιοκρατία και, επομένως, η Τοπική Αυτοδιοίκηση απελευθερώνεται κάπως από τον εναγκαλισμό των κομμάτων.
Θα πρέπει να είναι, όμως, κάποιος αφελής να πιστεύει ότι είναι δυνατόν η πολιτική να ασκείται για χάρη κάποιων γενικών αρχών (όπως λ.χ. η αξιοκρατία), εφόσον αυτές δεν εξυπηρετούν την επιδίωξη κάποιου πολιτικού οφέλους.
Στη ΔΗΜΑΡ φαίνεται ότι επικρατεί σκεπτικισμός, με στελέχη της να επισημαίνουν ότι πάγια θέση του κόμματος είναι να μην προσλαμβάνουν οι δημοτικές εκλογές χαρακτήρα «δημοψηφίσματος» ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, πως τάσσονται υπέρ της απλής αναλογικής στις δημοτικές εκλογές, αλλά η πρόταση του Μαξίμου για ενιαίες λίστες θα δημιουργήσει προβλήματα στους εκάστοτε δημάρχους.
Διά των «χαλαρών» συμμαχιών η Συγγρού επιθυμεί να ανακόψει το ρεύμα του ΣΥΡΙΖΑ, που θα προσδώσει κεντρικοπολιτικά χαρακτηριστικά στις δημοτικές εκλογές, ενώ η τακτική του στην επιλογή των υποψηφίων και των συμμαχιών ακολουθεί το σκεπτικό της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
Ωστόσο, υπάρχει και ο παράγοντας της «αστάθμητης» εκλογικής απήχησης της Χρυσής Αυγής, η οποία διαρκώς δηλώνει ότι οι κυβερνώντες «αρχίζουν και σκαρφίζονται πονηρά σχέδια, ώστε να περισώσουν ό,τι μπορούν από το καταρρέον καθεστώς τους». Το μόρφωμα έχει επιλέξει, άλλωστε, να κατέλθει στις εκλογές με «μπροστάρηδες» όλα τα γνωστά κεντρικά στελέχη του, ώστε να αποκομίσει εκλογικά οφέλη.
Σύμφωνα με ανάλυση της Αγγελικής Σπανού στην ιστοσελίδα tvxs.gr, τα σχέδια της κυβέρνησης συνδέονται ευθέως με την ισχυρή πιθανότητα καταβαράθρωσης του ΠΑΣΟΚ που ελέγχει σήμερα σε μεγάλο βαθμό την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στο Μέγαρο Μαξίμου δε θέλουν να δημιουργηθούν εντυπώσεις πλήρους αποδυνάμωσης του μοναδικού κυβερνητικού εταίρου, εφόσον μέχρι τον προσεχή Μάιο δεν έχουν γίνει εθνικές εκλογές.
Για το λόγο αυτό, υπάρχουν σκέψεις για κοινές υποψηφιότητες Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ σε μεγάλους Δήμους και Περιφέρειες, με το επιχείρημα ότι πρέπει να απαλλαγεί η τοπική αυτοδιοίκηση από τα κομματικά δεσμά.
Το γεγονός ότι θα μπορούν να εκλεγούν δημοτικοί σύμβουλοι που θα προέρχονται από διαφορετικό συνδυασμό από εκείνον του δημάρχου θα δημιουργήσει εκ των πραγμάτων πολυχρωμία και θα είναι δύσκολη η εκτίμηση σχετικά με τους νικητές και τους ηττημένους.
Από την άλλη, το 42% κατατείνει στον περιορισμό των συμμαχιών του δεύτερου γύρου, όπου και πάλι για τα κόμματα της συγκυβέρνησης η κατάσταση θα είναι δύσκολη, αφού η Ν.Δ. δεξιά της έχει τους ΑΝΕΛ και τη Χρυσή Αυγή, ενώ το ΠΑΣΟΚ δε βρίσκει συνομιλητές στα αριστερά του.
Οι περισσότεροι τοπικοί άρχοντες που έχουν εκλεγεί με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ προσπαθούν τώρα να απευθυνθούν σε ακροατήρια που έχουν απομακρυνθεί από το κόμμα του Ευ. Βενιζέλου και για το λόγο αυτό διαφημίζουν την απόστασή τους από τη Χαριλάου Τρικούπη.
Αντίθετα, ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει την πολιτικοποίηση των εκλογών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και προτίθεται να αναμετρηθεί σε μεγάλους Δήμους και Περιφέρειες με κορυφαία πολιτικά στελέχη. Για την αξιωματική αντιπολίτευση είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργήσει ισχυρά ερείσματα σε ένα χώρο στον οποίο μέχρι τώρα έχει ισχνή καταγραφή δυνάμεων.
Η αναφορά του Αλέξη Τσίπρα σε «βλαχοδήμαρχους», που εξελέγησαν με τη στήριξη Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, δεν ήταν μια τυχαία κουβέντα, αλλά δηλωτική της πρόθεσης της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ να προκαλέσει πόλωση με το σημερινό κατεστημένο της αυτοδιοίκησης.
Στην Κουμουνδούρου γνωρίζουν πως όσο περισσότερους νέους ψηφοφόρους προσελκύσουν στις κάλπες τόσο καλύτερες επιδόσεις θα έχουν και για το λόγο αυτό θα παίξουν το χαρτί της αντισυστημικότητας.
Το πρόωρο πολιτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για τις αυτοδιοικητικές εκλογές έχει να κάνει με το γεγονός ότι, αν δεν προκύψουν πρόωρες εθνικές εκλογές μέχρι το Δεκέμβριο, αποκλείεται να συμβούν το πρώτο εξάμηνο του 2014 λόγω ελληνικής προεδρίας της Ε.Ε. και έτσι το αποτέλεσμα του Μαΐου θα είναι καθοριστικό για τις δυνάμεις επιβίωσης που θα έχει η κυβέρνηση την επόμενη μέρα.
Για το Μέγαρο Μαξίμου και τη Χαριλάου Τρικούπη δυσκολότερος κάβος από εκείνον των ευρωεκλογών είναι αυτός της τοπικής αυτοδιοίκησης. Γιατί σχετικά με τις ευρωεκλογές έχουν έτοιμα επιχειρήματα: Θα αποδώσουν ένα κακό αποτέλεσμα στη χαλαρή ψήφο και στη διαμαρτυρία για τη συνταγή διαχείρισης της ελληνικής κρίσης από την ευρωζώνη. Αλλά ως προς τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι κρίσιμο για το μέλλον της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ να μη δημιουργηθεί η εντύπωση επέλασης του ΣΥΡΙΖΑ σε Δήμους και Περιφέρειες.
Όχι μόνο γιατί αυτό θα προσφέρει στην αξιωματική αντιπολίτευση δυνατότητες ενίσχυσης εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων (όπου συγκεντρώνεται σήμερα η μεγάλη του δύναμη), αλλά, επίσης, γιατί θα δημιουργήσει εντυπώσεις πολιτικής απονομιμοποίησης της κυβέρνησης. Ένας ακόμη λόγος - κατά συγκλίνουσες εκτιμήσεις - θα δημιουργήσει κύμα φυγής στελεχών του ΠΑΣΟΚ προς τον ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα από το πώς θα το υποδεχθούν στην Κουμουνδούρου.
Όσα είπε προχθές ο πρώην υπουργός Δημήτρης Ρέππας, στο συνέδριο του ΙΣΤΑΜΕ για τα 39 χρόνια ΠΑΣΟΚ, σχετικά με την ανάγκη πρωτοβουλιών για σύμπραξη με τον ΣΥΡΙΖΑ, ήταν πολύ ενδεικτικά των υπόγειων ρευμάτων που κινούνται σε ένα κόμμα το οποίο βιώνει μια πρωτοφανή, ιστορικά, συρρίκνωση.
Σε κάθε περίπτωση, μέχρι να φθάσει η ώρα των δημοτικών εκλογών, δεν πρόκειται να βαρεθούμε...
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννηπροωθούνται αλλαγές στο εκλογικό σύστημα που θα ισχύσει στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, ώστε να αρκεί το 42% (αντί του 50%) για εκλογή από τον πρώτο γύρο και να υπάρχει ενιαίο ψηφοδέλτιο για τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους με αλφαβητική σειρά.ς Μιχελάκης, επιβεβαίωσε, μιλώντας στη χθεσινή πρωινή εκπομπή του Mega, ότι
Μάλιστα, ο κ. Μιχελάκης εξέθεσε το ΠΑΣΟΚ - που διαμαρτύρεται ότι δεν έχει ενημερωθεί -, λέγοντας ότι όλες οι σχετικές συζητήσεις γίνονται με συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών, βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Λ. Γρηγοράκου.
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η αποπολιτικοποίηση των αυτοδιοικητικών εκλογών, ώστε να μην μπορεί να φτιαχτεί χάρτης με μπλε και κόκκινους νομούς, δηλαδή να μην εξάγεται καθαρό πολιτικό συμπέρασμα σε σχέση με τη δύναμη των κομμάτων.
Με τον τρόπο αυτόν, μας λένε επίσης, ότι προωθείται η αξιοκρατία και, επομένως, η Τοπική Αυτοδιοίκηση απελευθερώνεται κάπως από τον εναγκαλισμό των κομμάτων.
Θα πρέπει να είναι, όμως, κάποιος αφελής να πιστεύει ότι είναι δυνατόν η πολιτική να ασκείται για χάρη κάποιων γενικών αρχών (όπως λ.χ. η αξιοκρατία), εφόσον αυτές δεν εξυπηρετούν την επιδίωξη κάποιου πολιτικού οφέλους.
Στη ΔΗΜΑΡ φαίνεται ότι επικρατεί σκεπτικισμός, με στελέχη της να επισημαίνουν ότι πάγια θέση του κόμματος είναι να μην προσλαμβάνουν οι δημοτικές εκλογές χαρακτήρα «δημοψηφίσματος» ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, πως τάσσονται υπέρ της απλής αναλογικής στις δημοτικές εκλογές, αλλά η πρόταση του Μαξίμου για ενιαίες λίστες θα δημιουργήσει προβλήματα στους εκάστοτε δημάρχους.
Διά των «χαλαρών» συμμαχιών η Συγγρού επιθυμεί να ανακόψει το ρεύμα του ΣΥΡΙΖΑ, που θα προσδώσει κεντρικοπολιτικά χαρακτηριστικά στις δημοτικές εκλογές, ενώ η τακτική του στην επιλογή των υποψηφίων και των συμμαχιών ακολουθεί το σκεπτικό της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
Ωστόσο, υπάρχει και ο παράγοντας της «αστάθμητης» εκλογικής απήχησης της Χρυσής Αυγής, η οποία διαρκώς δηλώνει ότι οι κυβερνώντες «αρχίζουν και σκαρφίζονται πονηρά σχέδια, ώστε να περισώσουν ό,τι μπορούν από το καταρρέον καθεστώς τους». Το μόρφωμα έχει επιλέξει, άλλωστε, να κατέλθει στις εκλογές με «μπροστάρηδες» όλα τα γνωστά κεντρικά στελέχη του, ώστε να αποκομίσει εκλογικά οφέλη.
Σύμφωνα με ανάλυση της Αγγελικής Σπανού στην ιστοσελίδα tvxs.gr, τα σχέδια της κυβέρνησης συνδέονται ευθέως με την ισχυρή πιθανότητα καταβαράθρωσης του ΠΑΣΟΚ που ελέγχει σήμερα σε μεγάλο βαθμό την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στο Μέγαρο Μαξίμου δε θέλουν να δημιουργηθούν εντυπώσεις πλήρους αποδυνάμωσης του μοναδικού κυβερνητικού εταίρου, εφόσον μέχρι τον προσεχή Μάιο δεν έχουν γίνει εθνικές εκλογές.
Για το λόγο αυτό, υπάρχουν σκέψεις για κοινές υποψηφιότητες Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ σε μεγάλους Δήμους και Περιφέρειες, με το επιχείρημα ότι πρέπει να απαλλαγεί η τοπική αυτοδιοίκηση από τα κομματικά δεσμά.
Το γεγονός ότι θα μπορούν να εκλεγούν δημοτικοί σύμβουλοι που θα προέρχονται από διαφορετικό συνδυασμό από εκείνον του δημάρχου θα δημιουργήσει εκ των πραγμάτων πολυχρωμία και θα είναι δύσκολη η εκτίμηση σχετικά με τους νικητές και τους ηττημένους.
Από την άλλη, το 42% κατατείνει στον περιορισμό των συμμαχιών του δεύτερου γύρου, όπου και πάλι για τα κόμματα της συγκυβέρνησης η κατάσταση θα είναι δύσκολη, αφού η Ν.Δ. δεξιά της έχει τους ΑΝΕΛ και τη Χρυσή Αυγή, ενώ το ΠΑΣΟΚ δε βρίσκει συνομιλητές στα αριστερά του.
Οι περισσότεροι τοπικοί άρχοντες που έχουν εκλεγεί με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ προσπαθούν τώρα να απευθυνθούν σε ακροατήρια που έχουν απομακρυνθεί από το κόμμα του Ευ. Βενιζέλου και για το λόγο αυτό διαφημίζουν την απόστασή τους από τη Χαριλάου Τρικούπη.
Αντίθετα, ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει την πολιτικοποίηση των εκλογών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και προτίθεται να αναμετρηθεί σε μεγάλους Δήμους και Περιφέρειες με κορυφαία πολιτικά στελέχη. Για την αξιωματική αντιπολίτευση είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργήσει ισχυρά ερείσματα σε ένα χώρο στον οποίο μέχρι τώρα έχει ισχνή καταγραφή δυνάμεων.
Η αναφορά του Αλέξη Τσίπρα σε «βλαχοδήμαρχους», που εξελέγησαν με τη στήριξη Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, δεν ήταν μια τυχαία κουβέντα, αλλά δηλωτική της πρόθεσης της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ να προκαλέσει πόλωση με το σημερινό κατεστημένο της αυτοδιοίκησης.
Στην Κουμουνδούρου γνωρίζουν πως όσο περισσότερους νέους ψηφοφόρους προσελκύσουν στις κάλπες τόσο καλύτερες επιδόσεις θα έχουν και για το λόγο αυτό θα παίξουν το χαρτί της αντισυστημικότητας.
Το πρόωρο πολιτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για τις αυτοδιοικητικές εκλογές έχει να κάνει με το γεγονός ότι, αν δεν προκύψουν πρόωρες εθνικές εκλογές μέχρι το Δεκέμβριο, αποκλείεται να συμβούν το πρώτο εξάμηνο του 2014 λόγω ελληνικής προεδρίας της Ε.Ε. και έτσι το αποτέλεσμα του Μαΐου θα είναι καθοριστικό για τις δυνάμεις επιβίωσης που θα έχει η κυβέρνηση την επόμενη μέρα.
Για το Μέγαρο Μαξίμου και τη Χαριλάου Τρικούπη δυσκολότερος κάβος από εκείνον των ευρωεκλογών είναι αυτός της τοπικής αυτοδιοίκησης. Γιατί σχετικά με τις ευρωεκλογές έχουν έτοιμα επιχειρήματα: Θα αποδώσουν ένα κακό αποτέλεσμα στη χαλαρή ψήφο και στη διαμαρτυρία για τη συνταγή διαχείρισης της ελληνικής κρίσης από την ευρωζώνη. Αλλά ως προς τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι κρίσιμο για το μέλλον της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ να μη δημιουργηθεί η εντύπωση επέλασης του ΣΥΡΙΖΑ σε Δήμους και Περιφέρειες.
Όχι μόνο γιατί αυτό θα προσφέρει στην αξιωματική αντιπολίτευση δυνατότητες ενίσχυσης εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων (όπου συγκεντρώνεται σήμερα η μεγάλη του δύναμη), αλλά, επίσης, γιατί θα δημιουργήσει εντυπώσεις πολιτικής απονομιμοποίησης της κυβέρνησης. Ένας ακόμη λόγος - κατά συγκλίνουσες εκτιμήσεις - θα δημιουργήσει κύμα φυγής στελεχών του ΠΑΣΟΚ προς τον ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα από το πώς θα το υποδεχθούν στην Κουμουνδούρου.
Όσα είπε προχθές ο πρώην υπουργός Δημήτρης Ρέππας, στο συνέδριο του ΙΣΤΑΜΕ για τα 39 χρόνια ΠΑΣΟΚ, σχετικά με την ανάγκη πρωτοβουλιών για σύμπραξη με τον ΣΥΡΙΖΑ, ήταν πολύ ενδεικτικά των υπόγειων ρευμάτων που κινούνται σε ένα κόμμα το οποίο βιώνει μια πρωτοφανή, ιστορικά, συρρίκνωση.
Σε κάθε περίπτωση, μέχρι να φθάσει η ώρα των δημοτικών εκλογών, δεν πρόκειται να βαρεθούμε...
~* * ΑΘΛΗΤΙΚΗ ενημέρωση :
*** Πρόστιμο 2600 καί 2500 ευρώ στις ΠΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ , ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ γιά συμπεριφορά φιλάθλων στην 3η αγωνιστική καί 1η του πρωταθλήματος .-
*** Στο 2ο όμιλπ του Ερωμπάσκετ στην Σλοβενία : ΛΕΤΟΝΙΑ - ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ73-72 .- ^
~ http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2013/08/22-28-2013-29-2013.html , Εκδρομή Βουλγαρία - Ρουμανία 22-28 Αυγούστου
2013 Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013 , Α΄ Μέρος
εκδρομής .-
~ http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.gr/2013/08/29-2013.html , Εκδρομή-Διαδρομές Βουλγαρία -Ρουμανία 29 Αυγούστου
2013 :Β΄ Μέρος εκδρομής 22-28 Αυγούστου 2013 στην Βουλγαρία καί Ρουμανία : Μέσα από Φωτογραφίες και Βίντεο .... snstam , stamos01 Arfara Greece 2013 .-
~ http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2013/08/29-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013.-
~ http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2013/08/30-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013.-
~http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2013/08/31-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 31 Αυγούστου 2013.-
~ ΑΝΑΡΗΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013 :
*** https://www.facebook.com/ArfaraKalamatasMessinias , =ARFARA MESSINIAS 2013.-
~ http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2013/09/01-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Κυριακή 01 Σεπτεμβρίου 2013.- ~ http://arfara-messinia-stamos.blogspot.gr/2013/09/02-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Δευτέρα 02 Σεπτεμβρίου 2013.-
~ http://asterasarfaron2011.blogspot.gr/2013/09/31-08-02-09-2013-02-2013.html , Αθλητικό τριήμερο 31-08 έως 02-09-2013 Δευτέρα 02-Σεπτεμβρίου 2013.-
~ http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2013/09/03-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης , Τρίτη 03 Σεπτεμβρίου 2013 , Διαδρομές Ελλάδα - Βουλγαρία - Ρουμανία μέσα από φωτογραφίες και Βίντεο 2013 .-
~ http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2013/09/03-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 03 - Σεπτεμβρίου 2013 .-
~ http://stamos-dynami.blogspot.gr/2013/09/03-2013.html , ΑΝΘΟΛΟΓΟΝΤΑΣ Τρίτη 03 Σεπτεμβρίου 2013 .-
~ http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2013/09/blog-post.html , ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ εικόνες Βίντεο Διαδρομές ιστορικές αναφορές ενημερώσεις Ανέκδοτα , Τετάρτη 04 Σεπτεμβρίου 2013 .-
~ http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2013/09/04-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Τετάρτη 04 Σεπτεμβρίου 2013.-
ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ: ΤΟ ΧΛΩΡΟΓΕΝΙΚΟ ΟΞΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΟΚΚΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΑΦΕ ΚΑΙΕΙ ΤΟ ΛΙΠΟΣ. ΕΩΣ 8 ΚΙΛΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ!
Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΚΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΡ.ΟΖ
"Ο μαγικός τρόπος για να χάσετε βάρος για κάθε τύπο σώματος" - Δρ Οζ
Επικαιροποιημένο: Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013
Το εκχύλισμα από τους σπόρους του πράσινου καφέ είναι άλλο ένα μεγάλο όπλο στο πεδίο μάχης των υπέρβαρων. Δεδομένου ότι πρόσφατα έγινε αντικείμενο ενός δημοφιλή τηλεοπτικού προγράμματος για την υγεία, εκατομμύρια των ανθρώπων δεν σταματούν να επαινούν αυτά τα λεγόμενα 'θαυματουργά χάπια για το αδυνάτισμα'. Μπορεί να φαίνεται περίεργο, ότι πολλοί άνθρωποι που παλεύουν καθημερινα με το βάρος τους, ακόμη δεν έχουν ακούσει για αυτό το ισχυρό συμπλήρωμα.
Είμαι συνήθως πολύ επιφυλακτικός όταν πρόκειται για συμπληρώματα για την απώλεια βάρους. Μετά την παρακολούθηση του προγράμματος του Δρ. Oz, διάβασα ακόμα πολλά άρθρα σχετικά με το εκχύλισμα από τους σπόρους του πράσινου καφέ, και ακόμη σύγκρινα τις προσφορές διαφόρων παραγωγών. Όταν έμαθα για το καθαρό και αληθινό εκχύλισμα, ήμουν πραγματικά πεπεισμένος, αλλά εξακολουθούσα να είμαι δύσπιστος. Την παραγγελία την έλαβα εντός ολίγων ημερών, ακόμη πιο γρήγορα και από ότι μου είχαν υποσχεθεί και αμέσως άρχισα να χρησιμοποιώ το προϊόν. Μου έκανε εντύπωση, όχι μόνο δεν με έπιανε πείνα, αλλά δεν ήμουν καθόλου μα καθόλου νευρικός. Τίποτα απολύτως - παρά την ευαισθησία μου στην καφεΐνη. Παρακολουθώ τα εκπληκτικά αποτελέσματα πάνω μου και ήδη παρήγγειλα τα επόμενα δύο πακέτα. Αυτό θα αποτελέσει τη βάση για την απώλεια του βάρους μου!
Ποιά είναι τα ωφέλη από την χρήση του εκχυλίσματος των κόκκων του πράσινου καφέ;
Υπάρχουν πολλά!
Το χλωρογενικό οξύ, το κύριο συστατικό του εκχυλίσματος των κόκκων του πράσινου καφέ, είναι ένα ισχυρό φυσικό αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες στην κυκλοφορία του αίματος. Ως αποτέλεσμα η διαδικασία γήρανσης επιβραδύνεται και υπάρχει βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος καθώς και ενδυνάμωση των μυών.Το κύριο αντιοξειδωτικό που περιέχεται στο εκχύλισμα των κόκκων του πράσινου καφέ,το χλωρογενικό οξύ, αναστέλλει την έκκριση του ενζύμου G6P, και αυτό σύμφωνα με τις έρευνες σταθεροποιεί σημαντικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, έτσι το συμπλήρωμα συνιστάται σίγουρα για διαβητικούς. Εξαιρετικά επωφελής για αυτούς είναι επίσης,η ίδια απώλεια βάρους η οποία επιτυγχάνεται χάρη στο συμπλήρωμα του πράσινου καφέ.
Αυτό είναι μόνο ένας από τους λόγους για τους οποίους οι έρευνες πάνω στους κόκκους του πράσινου καφέ είναι τόσο ελπιδοφόρες. Όπως δημοσιεύθηκε στον εξειδικευμένο τύπο (Εφημερίδα Διαβήτης, Μεταβολικό σύνδρομο και Παχυσαρκία), το εκχύλισμα από τους σπόρους του πράσινου καφέ μπορεί να είναι το πρώτο στην ιστορία προϊόν για την απώλεια βάρους, το οποίο εκπληρώνει τις υποσχέσεις του κατασκευαστή.
GREEN COFFEE BEAN PURE ΣΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Μέσα Ενημέρωσης για τον Πράσινο Καφέ
Διεγείρει την θερμογένεση - η ίδια διαδικασία παραγωγής θερμότητας, την οποία αρχίζουν οι σωματικές ασκήσεις. Η διέγερση αυτή έχει θετική επίδραση στην καύση του λίπους, στην επιτάχυνση των διαδικασιών μεταβολισμού και του πεπτικού συστήματος, και στη μείωση της ορέξεως.- CBS News
Οι έρευνες δείχνουν ότι είναι ένα από τα πλουσιότερα σε συστατικά διαίτης στον κόσμο... Οι κόκκοι του πράσινου καφέ είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά.
- MSNBC News
Το ABC News συνιστά τον Πράσινο καφέ ως το καταπληκτικό συμπλήρωμα για την απώλεια του βάρους! Πολλοί παγκόσμιας κλάσης αθλητές έχουν συμπεριλάβει τον Πράσινο Καφέ στον πρόγραμμα των άσκησεών τους.
- ABC News
Σε έρευνες,των οποίων τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στους LA Times, οι συμμετέχοντες έλαβαν ένα συμπλήρωμα των κόκκων του πράσινου καφέ και παρέμειναν υπό παρακολούθηση για 12 εβδομάδες. Κατά μέσο όρο, κάθε ένας έχασε 9 κιλά. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα 16% της περιεκτικότητας λίπους του οργανισμού και 10,5% του βάρους του σώματος. Αλλά υπάρχουν και περισσότερα καταπληκτικά νέα! Πιο πολύ μας άρεσε το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες δεν αλλάξαν τις συνήθειές τους, ακόμη και στην δίαιτα. Επιτρέψτε μου να επαναλάβω ότι: οι συμμετέχοντες στις κλινικές ερευνές αδυνάτισαν από 9 κιλά χωρίς δίαιτα ή άσκηση. Τα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να διαβαστούν, πατώντας εδώ .
Προς το παρόν,οι σπόροι του πράσινου καφέ είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό όπλο στον αγώνα κατά του υπερβολικού βάρους και της παχυσαρκίας. Δεν θα βρείτε πιο αποτελεσματικές λύσεις στην αγορά για να ρίξετε τα περιττά κιλά, δεν έχω καμία αμφιβολία γι 'αυτό. Τι θα κερδίζεις με τη χρήση ενός παρασκευάσματος Green Coffee Bean Pure:
Είμαστε σίγουροι ότι έχεις δοκιμασει πολλά προϊόντα για την απώλεια βάρους,θαυμάσιες δελεαστικές υποσχέσεις οι οποίες δεν μπόρεσαν να εκπληρωθούν. Αυτή τη φορά θα είναι τελείως διαφορετικά, γι'αυτό να σου πω, ποιές ήταν οι εντυπώσεις μας κατά τη διάρκεια της δοκιμής του παρασκευάσματος Green Coffee Bean Pure:
- Ισχυρός λιποδιαλύτης
- Αποτελεσματική μείωση της όρεξης
- Λειτουργεί γρήγορα, αποδεδειγμένα αποτελέσματα
- Προσιτή τιμή
- Εξαιρετικά αποτελέσματα στην απώλεια βάρους
- Αύξηση της συγκέντρωσης
- Ενέργεια για όλη την ημέρα
- Χωρίς δραστική δίαιτα
To Green Coffee Bean Pure ξεχωρίζει από τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά. Τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα περιέχουν ένα εκχύλισμα από μία πηγή διαφορετική από εκείνη στις κλινικές δο. Οί κατασκευαστές κόβουν έτσι το κόστος, αλλά και τα προϊόντα την ίδια στιγμή χάνουν την αποτελεσματικότητά τους. Επιπλέον, δεν παρέχουν τη σωστή δόση. Αποφασίζοντας για φθηνότερα, προϊόντα κατώτερης ποιότητας, οι πελάτες πρέπει να αγοράσουν περισσότερα από αυτά, για να επιτύχουν παρόμοια αποτελέσματα. Από τη στιγμή που θα παρατηρήσουν μία μικρή απώλεια βάρους, αγοράζουν περισσότερα πακέτα. Μπορεί να είναι επικερδές για τους παραγωγούς, αλλά δίνει άσχημη εικόνα για αυτούς.
100% ΑΓΝΟTo Green Coffee Bean Pure περιέχει την GCA από τα καλύτερα στον πλανήτη, 100% φυσικό εκχύλισμα από τους κόκκους του πράσινου καφέ. Το εκχύλισμα από τους κόκκους του πράσινου καφέ που περιέχονται σε αυτό το συμπλήρωμα, είναι το ισχυρότερο διαθέσιμο εκχύλισμα το οποίο πληρεί όλες τις απαιτήσεις που αναφέρονται στο πρόγραμμα του Δρ. Oz. Πιστεύουμε ότι θα σε βοηθήσει όσο βοήθησε ήδη πολλούς άλλους.
Το παρασκεύασμα Green Coffee συνιστάται από γιατρούς και επιστήμονες
Κάθε παραγγελία του συμπλήρωματος Green Coffee είναι μίας φοράς συναλλαγή. Με άλλα λόγια, η σύμβαση δεν περιέχει πρόσθετες συνδρομές ή κρυφές χρεώσεις.
***
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου